Great western trail board game review

Wij zijn fan van spelletjes spelen, board game geeks noemen we onszelf ook wel😉.

Sinds we kinderen hebben is er iets minder tijd om nieuwe spellen uit te proberen, maar een tijdje terug kochten we great western trail. Een fantastisch spel met meerdere elementen.

Basis van het spel is dat je een route doorloopt. Aan het eind van de route verkoop je de koeien die je op je hand hebt en lever je ze af bij een station. Het is de truc zo veel mogelijk koeien te kopen of punten te verzamelen door gebouwen te plaatsen op de route of je trein te verplaatsen langs het spoor. Koeien mag je op de daarvoor bestemde gebouwen kopen, hoe meer cowboys je op je speelkaart hebt liggen hoe waardevoller de koeien zijn die je mag aanschaffen.

Naast cowboys koop je ook ingenieurs en werklui voor je speelkaart. Met ingenieurs verplaats je je trein sneller en met werklieden bouw je gebouwen die meer punten waard zijn. Op je spelerskaart liggen fiches die je in het spel plaatst wanneer je koeien aflevert, maar ook wanneer je langs een station komt krijg je de mogelijkheid daar een fiche te plaatsen.

Speel Great western trail met 2-4 personen en er zijn uitbreidingen verkrijgbaar om variatie in het spel te krijgen. Wij hebben de uitbreiding trails to the north. Hierdoor krijg je nog een extra element in het spel door een spoor langs te gaan en op velden huisjes te plaatsen. Er komen nieuwe stations vrij waar je mag leveren en waar je meer punten kan behalen.

Great western trail is een strategisch spel waarbij je elke keer weer goed over je stappen en tactieken na moet denken. Ga je voor de koehandel? Of verplaats je je trein snel en koop je stations. Wanneer je gebruik maakt van de extra gebouwentegels zijn gebouwen zeker niet uit te sluiten om het spel mee te kunnen winnen.

Een collega van mij heeft inserts geprint met de 3d printer, hierdoor kunnen we alle elementen netjes opbergen in de doos.

Wil je ook eens een spelletje great western trail spelen? Je koopt het spel bij een speelgoed of spellen winkel. Het spel is van 999 games en is ook verkrijgbaar via hun site. (Klik op bovenstaande link)